Premio Nobel de Química 2013

El Dr. Arieh Warshel estará en el Instituto Politécnico Nacional el próximo viernes 9 de diciembre de 2016.

Arieh Warshel
Arieh Warshel. Premio Nobel de Química 2013

“Arieh Warshel – Facts”. Nobelprize.org. Nobel Media AB 2014. Web. 7 Dec 2016.

Life

Arieh Warshel was born in the Sde Nahum kibbutz in what was then British Palestine (now Israel). He studied first at Technion in Haifa, and received his Ph.D. from the Weizmann Institute of Science in Rehovot in 1969. After spending time at Harvard University in Cambridge, Massachusetts in the United States, he worked at the Weizmann Institute of Science and the Laboratory of Molecular Biology in Cambridge, England. He has worked at the University of Southern California in Los Angeles since 1976. Arieh Warshel is married with two daughters.

Work

The world around us is made up of atoms that are joined together to form molecules. During chemical reactions atoms change places and new molecules are formed. To accurately predict the course of the reactions at the sites where the reaction occurs advanced calculations based on quantum mechanics are required. For other parts of the molecules, it is possible to use the less complicated calculations of classical mechanics. In the 1970s, Martin Karplus, Michael Levitt, and Arieh Warshel successfully developed methods that combined quantum and classical mechanics to calculate the courses of chemical reactions using computers.

Premio Nobel 2013

En el CIC IPN:

El Dr. Arieh Warshel visitará las instalaciones del CIC IPN para llevar una reunión-desayuno con autoridades y estudiantes.

A las 11 horas el Dr. Watshel se trasladará al auditorio Alejo Peralta de Zacatenco para impartir su conferencia magistral, esta será transmitida por Internet, en tal sentido podremos darle seguimiento a su conferencia en la sala SUM1 del CIC IPN.

Más tarde a las 4:00 PM en la sala del Consejo General Consultivo del IPN, se llevará a cabo una sesión sobre la experiencia del Dr. Warshel como investigador, esta plática se llevará a cabo con alumnos y docentes de posgrado, puedes acudir directamente a la sala del Consejo estás invitado.

Reservaciones para la comunidad CIC IPN:

Alumnos de posgrado: Juan Duarte Ongay (jduarteo@cic.ipn.mx)

Docentes del CIC:  Elvia Cruz (elvia@cic.ipn.mx)

Egresados: Santiago Reyes (sreyesh@cic.ipn.mx)

Espacio exclusivo del Sistema de Egresados del Centro de Investigación en Computación del Instituto Politécnico Nacional (CIC IPN): Estadísticas, Informativo, bolsa de trabajo, oportunidades, análisis y espacio de reflexión de los egresados.